Deniz Admin
Mesaj Sayısı : 127 Yaş : 33 Meslek : Öğrenci Kayıt tarihi : 12/05/07
| Konu: ßirçok Aracın Tanıtımı..! 31.05.07 10:16 | |
| Kabuğuna sığmıyor
Suzuki'nin tepeden tırnağa yenilenen Swift modeli, tasarımı ve performansıyla meydan okuyor. Japonya'nın deniz motoru, motorsiklet ve otomobil alanlarında faaliyet gösteren önemli firmalarından Suzuki, Swift'i tepeden tırnağa yeniledi. Yeni nesil Swift, etkileyici tasarımı ve performansıyla rakiplerine meydan okuyor.
Tasarım
Suzuki'nin ilk kez 1980'lı yılların ortasında yola çıkan Swift modeli, uzun süre cazip fiyatıyla firmanın minik sınıftaki önemli temsilcisi olarak büyük ilgi gördü. Avrupa pazarında etkisini arttırmak isteyen Suzuki'nin yeni planı çerçevesinde bugüne kadar uzakdoğu izlerini taşıyan köşeli tasarımı ve sade iç mekanıyla bilinen Swift, Avrupa tüketicilerin beklentisi doğrultusunda tamamen yenilendi.
Yeni nesil Swift, ilk bakışta MINI Cooper ile Volkswagen Beetle modellerinin karışımını andıran yeni gövde tasarımı ve yuvarlak hatlarıyla oldukça etkileyici bir tasarıma sahip. Suzuki'nin Macaristan fabrikasında üretilen Yeni Swift, geriye doğru uzayan kare formlu büyük far bloklarıyla dikkat çekiyor.
Otomobil ön yüzündeki far bloğu aracın uzakdoğu kökenli olduğunu vurgulayan tek bölümü diyebiliriz. Geniş far bloğu ve tampona entegre sis farları araca sportif bir karakter kazandırırken, yandan bakıldığında araç tamamen MINI modellerini hatırlatıyor. Önden arkaya doğru akıcı bir tasarıma sahip olan otomobilin arka yüzü sade çizgilere sahip. Bagaj kapağının iki yanında sıralanan ve ön yüzdeki far bloğunu anımsatan formlarıyla dikkat çeken stop farları dinamik etkiye katkı sağlarken, bu bölümde gereksiz detaylardan kaçınılmış ve sade ama şık bir tasarım elde edilmiş.
3695 mm. uzunluğu sahip Swift, sınıfındaki önemli rakipleri Opel Corsa, Hyundai Getz ve Chevrolet Kalos'dan daha kısa. Yine de otomobil kısa gövde yapısına rağmen, arka tekerlerin aracın uç kısımlarına yerleştirilmesi sayesinde elde edilen uzun dingil mesafesi sayesinde hem iç mekanda geniş bir kullanım alanı sunuyor, hem de ağırlık merkezinin dengelenmesi sayesinde başarılı bir yol tutuş sergiliyor.
Otomobilin 213 litrelik bagaj hacmi, sınıfındaki rakipleri dikkate alındığında yetersiz kalırken, arka koltukların yatırılmasıyla 562 litrelik bir yükleme alanı elde edilebiliyor.
İç mekan
Küçük boyutlarına rağmen sınıfına göre geniş bir iç mekan sunan Swift'te kullanılan malzemelerin kalitesi önceki nesillere oranla ciddi oranda yükseltilmiş. Aracın genel tasarımına hakim olan sade ama şık tasarım anlayışı iç mekanda da fazlasıyla hissediliyor.
Aracın yükseklik ayarlı hidrolik direksiyonunun üzerindeki düğmeler yardımıyla müzik sistemine kumanda edebiliyorsunuz. Elektrikli cam açma-kapama düğmeleri ve dış dikiz aynalarının kumandası yine standart olarak sürücü kapısının kolçağına yerleştirilmiş. Geniş ön veyan camlarıyla ferah bir iç mekan ve iyi bir görüş alanı sunan otomobilin gösterge paneli de şık ve sportif bir tasarıma sahip. Bütünleşik bir ekrandan ve iç içe geçen büyük dairelerden oluşan gösterge panelinin ortasındaki büyük daireden aracın hızını, sol taraftaki daireden motorun devrini, sağdaki daireden ise yakıt ve hararet durumunu takip edebiliyorsunuz.
Ergonomik açıdan başarılı diyebileceğimiz aracın orta konsolunda iki adet geniş havalandırma ızgarasının altında müzik ve klima sistemleri yer alıyor. Ön panelin en üst kısmında ise yol bilgisayarının dijital ekranı bulunuyor.
Motor ve Performans
Türkiye'de sadece 1.3 litre 92 hp benzinli motor seçeneği ve tek donanım paketiyle satışa sunulan Swift'in yurtdışında 1.5 litre 110 hp ve 1.6 litre 125 hp benzinli, 1.3 litre 70 hp dizel motor seçenekleri bulunuyor. Test ettiğim Suzuki Swift 1.3 GL modelinin kaputunun altında 1328 cc hacminde bir motor görev yapıyor. Aracın 1.3 litrelik motoru, 5800 d/d'de 92 hp güç üretirken, 4200 d/d'de 116 Nm tork sağlıyor.
1.3 litrelik motor, alt devirlerde cansız kalmasına rağmen, devir yükseldikçe gücünü hissettirmeye başlıyor ve yüksek devirde 1050 kilogramlık otomobil için yeterli performansı sunuyor. Aracın 5 kademeli vitesinin geçişleri başarılı ancak devir yükseldikçe artan motor sesi de iç mekanda rahatsızlık yaratabiliyor.
Sıfırdan saatte 100 km/sa sürate 12 saniyede ulaşabilen Suzuki Swift 1.3 GL, 100 kilometrede ortalama 6.2 lt. kurşunsuz benzin tüketiyor ama bu oran agresif kullanımlarda artış gösteriyor. 45 litrelik yakıt deposuna sahip olan araç, sınıfındaki rakipleri dikkate alındığında başarılı yol tutuşuyla iddiasını koruyor.
Otomobilin yarı sert süspansiyon sistemi yoldan gelen darbeleri emerken, yol tutuşa da katkı sağlıyor. Çok zorlandığında önden kayma eğilimi gösteren araç, üç kollu hidrolik direksiyonun başarılı tepkisiyle kolayca kontrol edilebiliyor. Suzuki Swift 1.3 GL, saatte 100 kilometre süratte yapılan panik frende güvenlik sınırları içerisinde bulunan 39 metrede durarak, güvenli yolculuk imkanı sunuyor.
Araç minik boyutları ve performansıyla, sıkışık trafikte pratik kullanım imkanı sunarken, park yeri bulmakta ve park manevralarında da büyük kolalkı sağlıyor.
Güvenlik
Euro NCAP çarpışma testinde dört yıldız almayı başaran Yeni Swift'in standart güvenlik donanımında çift havayastığı, ABS ve EBD sistemleri, fren destek sistemi, kaza anında katlanan pedallar, önde 3 noktadan kilitlenen ön gergili ve kuvvet sınırlayıcılı emniyet kemerleri, 3. stop lambası, ISOFIX çocuk koltuğu bağlama noktaları, arka kapılarda çocuk kilidi, immobilizer ve yan darbelere karşı koruyucu barlar bulunuyor.
Yeni Suzuki Swift, 23 bin YTL anahtar teslimi fiyatıyla satışa sunuluyor.
Güç ve güvenliğin diğer adı Porsche; Amerikan Le Mans Serisi (ALMS) 2006'nın LMP2 kategorisinde müşteriler tarafından kullanılacak olan yeni bir yarış otomobilinin hazırlandığını açıklayarak, motorsporlarına bambaşka bir heyecan getirdi.
Prototipi harekete geçirme görevi 90 derece açılı V8 silindirli tamamen yeni geliştirilen uzun mesafe yarış motoruna verildi. Kurallarda ön görülen hava miktarı sınırlayıcısı ile donatılmış olan 3.4 litrelik ileri teknoloji ürünü motor 480 HP güç üretiyor. Motor özellikle hafif yapı ve düşük ağırlık merkezi gibi özelliklerle ön plana çıkıyor. Silindir başına dört subap teknolojisine sahip olan motor kuru yağlama ve tekli Vanos kapakçıkları gibi teknolojilerle donatılmış.
Üç diskli karbonfiber debriyajla kombine edilen altı ileri vitesli sıralı şanzıman, taşıyıcı eleman olarak şasiye entegre edilirken; direksiyon üzerinde bulunan küçük kollarla kumanda edilebiliyor. Porsche Carrera GT'de olduğu gibi bu yeni spor prototipte de karbon elyafından üretilen tek parça şasi yapısı kullanılmış.
Monokok olarak da nitelendirilen şasinin ön ve arka aksında iki adet üçgen kollu sevk çubuğu görev yapıyor. Yürüyen aksam ayarlanabilir yaylar, çapraz stabilizatörler ve amortisörlerle donatılmış. Motorsporlarında gerekli olan fren gücünü elde etmek için çift ana fren merkezi, değişken fren gücü dağıtıcısı ve hava kanalcıklı karbon diskler gibi özelliklere sahip son derece güçlü ve dayanıklı bir fren sistemi kullanılmış. Ön aksta görev yapan 380 mm çapında ve arka aksta görev yapan 355 mm çapında fren diskleri otomobilin güvenli bir şekilde durmasını sağlıyor.
Porsche'nin yeni prototipin yarış lastiklerini, en başından beri projeyi destekleyen ve Porsche'nin iş ortağı olan Michelin sağlıyor. ALMS'nin 2006 yılı kurallarına uygun olarak yeni Porsche LMP2'nin ağırlığı sadece 750 kg. Söz konusu düşük ağırlık ise oldukça akıllı, ileri teknoloji ürünü hafif yapı konseptiyle elde edilmiş.
Şubat ayında Nissan Micra satın alanlar, standart donanım olarak sunulan Parrot Bluetooth® araç kiti sayesinde cep telefonu ile konuşurken güvenli sürüşün keyfini yaşıyor.
Keyifli bir sürüç için her şeyin en ince ayrıntısına kadar düşünüldüğü Nissan Micra’da artık sürüşler Parrot Bluetooth® araç kiti ile daha güvenli. Parrot Bluetooth® araç kitlerini Türkiye pazarına sunan Mobicom’un Nissan Otomotiv A.Ş. ile gerçekleştirdiği işbirliği kapsamında, Şubat ayı boyunca satılan Nissan Micra’da Parrot CK3000 Evolution Bluetooth® araç kiti standart donanım olarak sunuluyor. Araçlarını Şubat ayında alanlar, Parrot CK3000 Evolution Bluetooth® araç kitlerini, arabalarını aldıkları bayide hiçbir ücret ödemeden taktırabilecek.
Araba kullanırken rahat konuşma kolaylığı ve güvenli sürüş sağlayan Parrot CK3000 Evolution Bluetooth araç kiti, trafikte hem güvenle telefonda konuşup hem de ceza yemek istemeyen sürücülerin tercihi oluyor. Bluetooth® donanımlı tüm cep telefonlarına uyumlu olan Parrot CK 3000 Evolution, cep telefonu cepte ya da çantadayken bile hiç dokunmadan rahatça telefon ile konuşabilme olanağı sunuyor. Kampanya kapsamında Parrot CK 3000 Evolution, Nissan Micra’ya monte edilerek aracın müzik sistemine entegre oluyor. Parrot uyumluluk garantisi sayesinde telefon değiştiğinde araç kitini de değiştirmek gerekmiyor.
Markası ne olursa olsun yeni telefonda da Bluetooth® özelliği olması yeterli.
Parrot’a “Best in Show” ve Innovation ödülleri Kendi geliştirdiği rakipsiz ses tanıma ve sayısal sinyal işleme (DSP) teknolojisiyle Parrot, bugün dünyada en çok tercih edilen Bluetooth® araç kiti. 40’ın üzerinde ülkede satılan Parrot, birçok otomobil ve teknoloji dergisi tarafından yapılan testlerde en yüksek puanları almaya devam ederek kategorisinde liderliğini sürdürüyor.
Parrot’ın 3400 LS-GPS modeli, aralarında IBM, Intel, Nokia, Toshiba gibi dünyanın dev teknoloji şirketlerinin bulunduğu 4000 üyeli sivil toplum örgütü Bluetooth® Special Interest Group (SIG) tarafından otomobil kategorisinde “Best in Show” ödüllüne layık görüldü. Parrot yöneticileri ödüllerini Ocak ayında Las Vegas’ta gerçekleştirilen CES’te (Tüketici Elektronik Fuarı) aldılar. Parrot ayrıca son dönemde CEA (Tüketici Elektroniği Birliği) Innovation (Yenilikçilik) ödülünü de kazandı.
Parrot’u rakipsiz kılan en önemli özellikleri - Tüm Bluetooth® telefonlarla uyumlu - Ses tanıma ve sesle arama özelliği - Eko giderici ve gürültü azaltıcı teknolojisi sayesinde üstün ses kalitesi - Geniş ürün yelpazesi: Her bütçe ve her ihtiyaca uygun bir Parrot Bluetooth
En son tarafından 31.05.07 10:19 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi | |
|
Deniz Admin
Mesaj Sayısı : 127 Yaş : 33 Meslek : Öğrenci Kayıt tarihi : 12/05/07
| |